Monday, February 23, 2009

persistent




pada hujung tahun lepas 2008 saya telah membawa isteri serta anak saya bercuti ke kuala
lumpur. tengah2 berjalan dikawasan masjid india saya telah ternampak seorang abang yang
cacat anggota tubuh badannya sedang berjual tissue. saya terus ambil gambar kerana saya
kagum dengan abang ini kerana, walaupun disekeliling tempat nya berniaga itu terdapat
beratus2 buah kedai yang berjual bermacam2 aneka barang tetapi dia tetap juga berniaga .
kalau anda bagaimana? dapatkah anda bayangkan sekiranya anda yang menjadi abang ini?
adakah anda meneruskan perniagaan anda? sekecil mana pun perniagaan itu kalau ianya
dibuat dengan sungguh2, penuh dengan minat, tanpa lemah semangat, tanpa menhiraukan
kata yang meruntuhkan semangat dari orang sekeliling, penuh dengan keyakinan pasti akan
membuahkan hasil. kita tidak tahu mungkin abang ini akan menjadi jutawan dalam masa
setahun dua ini. atau mungkin abang ini adalah seorang jutawan yang kita tak sedari
kehadirannya. jangan pandang manusia dari penampilannya, kadang2 penampilan saja hebat
tapi didalam belum tahu hebat. jadi kita mahu menjadi hamba ALLAH yang penampilanya hebat
dan sudah pasti dalaman kita juga hebat. insyallah pasti kita mendapat keberuntungan didunia
ini, dan lebeh2 lagi diakhirat kelak aminnn....





0 comments:

Post a Comment