Wednesday, March 28, 2012

diriku....



hari hari yang ku lalui terasa kosong, setiap bangun dari tidurku, aku selalu memikirkan apa yang harus ku buat hari ini? dalam fikiran ku menghantar anak kesekolah, isteri ke pejabat dan aku juga ke pejabat. Nanti petang menjemput semula anak dan isteri dan balik kerumah, makan tidur dan menanti hari esok seperti hari hari yang sudah. inikah kehidupan yang sebenarnya? seperti robot? aku merasa bosan dengan kehidupan ku seperti ini. apakah yang kita cari dalam hidup kita? wang? pangkat? isteri? suami? anak? kereta mewah? rumah besar? glamour? kebahagian? dunia dunia inilah dunia yang penuh dengan barang barang yang mengiurkan...aku memikirkan kebahgian yang ku cari selama ini, bukanlah semua ini...aku tanyakan lagi kepada diriku sendiri, apa yang kau cari dalam hidup mu? dengan perasan yang penuh tunduk, hina aku mengatakan sebenarnya ALLAH yang ku cari dalam hidupku selama ini..tapi aku buta, sombong, lalai dan entahlah...aku pun tidak tahu kenapa selama ini aku lalai dari mengingati dirinya yang sudah memberikan kasih sayang nya kepada ku ......ampunkan aku YA ALLAH............

0 comments:

Post a Comment